Portalul  este specializat in a va oferi posibilitatea de a intra in contact cu cele mai importante parcuri de dezmembrari auto din tara.

Pentru a veni in ajutorul  dumneavoastra am lansat si aplicatia pentru telefoane  - “ Dezmembrari Auto Romania”.

Aici gasiti informatii complete despre: Dezmembrari Auto, Piese Auto Second-Hand, Masini Avariate, Anvelope SH, Parcuri de Dezmembrari, Achizitie auto avariate si neavariate pentru dezmembrare, Eliberare documentatie completa in vederea radierii, Motoare si cutii de viteze din dezmembrari, Elemente de caroserie,  Achizitie auto prin programul Rabla, Cumparari auto in vederea dezmembrarii

Cum recunoastem uzura pieselor ce provin din masini dezmembrate?

Cum recunoastem uzura pieselor ce provin din masini dezmembrate?

Piesele de caroserie exterioara

In aceasta rubrica intra cam orice element care formeaza caroseria externa. Adica aripile, capota, haionul, barele de protectie, pragurile, portierele si in unele cazuri extreme chiar plafonul. In general, aceste elemente sunt de doua feluri: din tabla sau plastic.

Piesele de caroserie exterioara din metal sunt de obicei aripile, capotele, portierele, pragurile si haionul sau usa portbagajului. In aceste cazuri trebuie sa ne uitam la doua aspecte: forma piesei si starea vopselei. Adica trebuie sa ne asiguram ca nu cumparam piese indoite, lovite sau deformate, dar nici piese care prezinta urme de rugina sau deteriorari masive ale suprafetei exterioare.

In cazul pieselor de caroserie exterioara metalice avem doua variante: ori sa le cautam si sa le cumparam direct pe culoarea necesara, acesta fiind un mare avantaj al pieselor de la dezmembrari, ori sa le cumparam in orice culoare si sa la vopsim ulterior.

Trebuie evitata orice piesa de exterior metalica ce prezinta urme de rugina sau umflaturi ale vopselei. Nu vrem sa mai investim bani si in tinichigerie sau vopsitorie. In rest, mai ramane doar aspectul legat de vopsea, daca gasim piesa necesara in culoarea masinii sau trebuie sa o vopsim pe alta care are o nuanta diferita.

In cazul pieselor plastice, precum spoilerele, eleroane si asa mai departe, ne intereseaza sa nu aiba clemele de prindere rupte in urma vreunui accident, sa nu fie infundate sau zgariate in adancime. In rest, culoarea poate fi la fel ca cea a masinii noastre sau se poate foarte usor vopsi dupa bunul plac.

Motorul si cutia

E bine de stiut ca de la dezmembrari ideal este sa cumparam motoare si cutii numai de pe masini intregi, functionale, pentru a putea face un test. Daca noi cumparam un motor deja demontat, exista riscul ca dupa ce investim bani multi pe manopera in montarea lui sa ne trezim ca are probleme majore si ca am aruncat banii pe fereastra. Chiar daca vanzatorul spune ca ofera garantie, pierdem bani oricum montandu-l si demontandu-l, deci ideal este sa il testam in prealabil.

Motorul poate fi usor testat de un cunoscator dupa felul in care merge. Si este nevoie de doar cateva minute de ascultat motorul pentru a da un verdict. Transmisia poate fi testata pe loc, in caz ca masina nu e functionala, si ne putem da seama cum intra in viteze.

Mai greu este cu transmisiile automate, care, la fel, trebuie neaparat testate pe o masina care merge. Cutiile automate cumparate de la parcurile de dezmembrari care deja le vand demontate sunt o loterie, deoarece exista mult mai multe sanse ca acestea sa nu mearga sau pentru ca au fost demontate necorespunzator, sa nu avem toate piesele necesare la montarea ulterioara.

Asadar, daca vrem sa cumparam un motor, e bine sa-l luam direct de pe o masina functionala si sa platim ceva bani in plus, daca este cazul, pentru demontarea lui, inainte de cumparare. Evitam astfel orice urma de neplaceri. Si putem refuza usor un motor sau o cutie care scoate sunete nefiresti, semn ca are o uzura mare si nu ne va mai tine multa vreme daca vrem sa o montam pe masina noastra.

Elementele de mecanica

O buna parte din piesele care se vand primele de la dezmembrari este formata din piese de mecanica. Si aici ne referim la piesele care formeaza sistemul de directie, suspensie sau franare. Acestea sunt de numai doua feluri, daca ne gandim la uzura: bune sau bune de aruncat.

In primul rand, trebuie sa stii ca sunt destul de putine piesele pe care merita sa le iei de la dezmembrari ce se incadreaza in acest segment. De exemplu, caseta de directie este o piesa care are cautare, pentru ca noua este extrem de scumpa. I se poate testa jocul inainte de cumparare, cu conditia ca noul cumparator sa ajunga la fata locului sau sa o comande prin curier cu optiunea de deschidere a coletului.

Uzura pieselor de interior

Multa lume cauta piese de interior pentru propria masina. Nu neaparat ca ale lor s-au stricat ci mai degraba ca ale lor s-au uzat. Insa in acest caz este usor de recunoscut uzura elementelor. Sa luam, spre exemplu, scaunele si bancheta. Multa lume cauta scaune pentru partea din fata deoarece in timp, cel de la sofer se uzeaza si se rupe, iar unul nou este extrem de scump. Iar uzura celui de la dezmembrari pe care noi dorim sa-l cumparam se vede usor, cu ochiul liber. Iar buretele interior trebuie sa fie integral, nu sa fie scamosat sau faramitat.

Geamurile, jantele si farurile masinii

Lumea cumpara de la dezmembrari si parbrize, lunete sau geamuri laterale pentru masina proprie. Insa si acestea pot fi uzate. Cel mai mult se uzeaza parbrizul si geamul soferului, adica cele ma... folosite. Parbrizul de obicei se zgarie, are urme de la pietricele sau crapaturi si fisuri. Asadar, daca gasim un parbriz la dezmembrari care are aceste urme, nu merita sa-l cumparam.

© 2015 Copyright by piese-auto-sh.ro